27 oktober 2009

Siemens Z4

När jag kom till Hemmabutiken såg jag den dammsugaren jag hemma sett ut på bild att köpa och blev förfärad! Vit förvisso men såg ut som något billigt man hittar på Rusta. Munstycket var max 20 cm brett och vem är intresserad av det?
.
Blev superbesviken och tittade runt lite på de andra, efter en stund hjälp av en högst nonchalant säljare (som vanligt i den butiken). Det fanns en champagnefärgad Siemens som var riktigt snygg och den var prissänkt från 2450 kr till 1695 kr. När J var där i fredags var den inte prissänkt och säljaren förklarade det med att de sålt den sista som fanns på lagret så det var utställningsexet (som stått där ca 1 månad) som såldes ut. Inga repor och allt verkade ok.
.


Efter lunchen med J följde han med tillbaka till butiken och kollade igenom det tekniska (som jag gärna överlåter till de som är intresserade) och han sa att det var en bra maskin. Så det blev ett köp av den, har nyss testat och den är underbart lätt, tyst, rörlig och slamrar inte när man kör runt med den.
  • ny kompressorteknik (låg energiförbrukning trots hög effektivitet)
  • justerar själv munstycket efter om det är matta eller golv
  • allergivänliga Ultra-hepa-hygienfilter tar hand om damm, kvalster och partiklar och renar utblåsluften
  • indikator för påsbyte
  • motoreffekt: min 300 max 1200 watt
  • påsvolym 4 liter
  • 10 meter sladd
  • och VACKER!!!

1 kommentar:

  1. En riktig pudding du fått tag i! :)
    Indikation för påsbyte måste vara det klart bästa dem har uppfunnit till dammsugaren! *avis!*

    SvaraRadera