21 oktober 2009

Grand opening IKEA

Då befinner jag och mamma oss på Ikea vid Svågertorp nu! Makalöst stort och världens första helgröna Ikea. Allt är miljövänligt. Inte så mycket folk som jag trodde men det var nog större tryck i förmiddags. Ja här är inte lite folk men man måste inte slå sig fram. Ute var det show i tält med Doris och Knäckebröderna och varuhuset är klätt i ballonger och flaggor!

Efter cykelköpet pimpade jag cykeln på en verkstad och mötte sedan J för lunch på obligatoriska 'Vår Tids Mat'. Efter det ett besök på Panduro (igen) och sedan träffade jag vår kontakt på projektplatsen. Mötte upp mamma där det ligger vid centralen och cyklade mot Ikea. På vägen blev det ett stopp på Clas Ohlsson för inköp av bygellås och byte av avmagnetiserat månadskort.

2 kommentarer:

  1. Åhh!!! Det får snart bli en tur dit hör jag. Såå spännande.
    Vi tänkte boka bord på Jensens innan Brolle, du vill väl med?
    Du måste visa mig det här med mobilbloggningen också :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag äter gärna på Jensens!

    SvaraRadera