23 oktober 2009

Mitt hjärta


Jag har bara suttit passiv i soffan sedan jag kom hem, allt ork är liksom borta. Blir väl så efter en begravning, har inte varit på så många.
Min älskling kom i alla fall nyss fram till mig, tittade mig in i ögonen några sekunder och vände igen. Han gick bort till sin leksakslåda, plockade fram sin favorit, hjärtat, och hoppade upp i soffan och la hjärtat i mitt knä. Jag älskar honom. Fick lite energi tillbaka.


Fäste en vacker vit brosch i form av en tygblomma på den svarta rocken idag inför begravningen.

2 kommentarer:

  1. Ah, vilken sötnos, det måste värmt... De känner ju av hur vi känner oss, så det var nog ingen slump att han valde just den och gjorde just så. Dom ger så mycket glädje!
    Du skriver så fint om B, tror han blir väldigt glad när han kan titta ner och se dina fina ord om honom.
    Du är en vacker själ Jenny.

    SvaraRadera