26 oktober 2009

Beröm...


Jag berömmer mig själv med en guldstjärna för halkkörningen idag. Klarade alla moment och vid ett tillfälle fick jag tillsägelse att inte göra som instruktionerna sa för att jag skulle få testa en sladd. Det var ju kul med sladd men jag förstod inte riktigt tanken när han först sa att vi skulle gasa gasa och sedan berättade att vi var tvugna att på varje moment minst klara ett försök för att bli godkända.
.
I min värld var jag där för att lära mig hur jag manövrerar bilen vid olika underlag. Varför ska jag då pressa bilen till sladd efter sladd som jag inte kan lära mig att reda ut på några få försök? Istället såg jag det som ett lärmoment att hålla den hastighet som krävs för att undvika sladdar.
Att jag testade en sladd var ju bra men inget jag lärde mig något av, däremot har jag fattat hur viktigt det är med rätt hastighet och hur jag reder ut körningen med halt underlag för att räta upp bilen och bromsa vid något som kunde blivit en sladd.
.
Jaja jag kanske inte fattar någonting. Jag lärde mig i alla fall en del under eftermiddagen och jämfört med beteendet från snorvalparna jag hade i gruppen (läs unga killar ca 18-20) anser jag att jag fått valuta för pengarna och hoppas att de inte ger sig ut när det är halt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar