15 augusti 2012

Mixad rapport


Har missat att blogga lite här och där så detta blir ett mixinlägg : )

Det har blivit jättemycket ridning de senaste två veckorna!

Vackra ljumma sensommarkvällar och en häst med jättebra kondis har gett tre, fyra turer per vecka!

Han har inte tjafsat särskilt mycket sedan Stora Striden då han helt plötsligt efter ett års ridning skulle testa mig och vägrade gå framåt. Vi hade några duster efter att jag förlorade den första men sen jag vunnit varje har han nu sakta gett sig.

I fredags var det ett makalöst vackert väder strax innan skymningen!

Det regnade lite och regnbågen syntes samtidigt som det blåste rejält så molnetn flög förbi arga och knall orangea och rosa.


I söndags skulle jag gåpå barnloppis med P och Manfred-Mannen i Folkets Park! Hade bestämt möte på Värnhem 9:35 vilket betydde att jag skulle ta bussen 8:30 medväckning 07:00. Men kroppen hade tydligen bestämt "sovalängeeftersomdetärsöndag" så jag vaknade av att P ringde 9:40 och undrade vart jag var ; )

Hu vad jag fick panik! Hoppade ur sängen, på med närmsta klädesplagg, borsta tänderna och ut med Baltis. Hann allt på 20 min vilket var kritiskt för att hinna bussen till stan. De går bara varannan timme på söndagsförmiddagar. Så snälla P vandrade runt i två timmar i väntan på mig och väl i Malmö blev det ca 5 min barnloppis innan P gav upp pga all trängsel! Jag erbjöd mig passa Manfred i vagnen så kunde hon strosa runt för det var verkligen enormt stort. Men hon hade inte ro med loppis utan fortsätter Traderafynda istället! Tänk att hon inte upptäckt Tradera förrän jag visade henne för en månad sedan : ) i gengäld har hon vunnit +60 auktioner sedan dess med grejer till bebbe. Själv har jag varit medlem sedan 2003 så jag börjar komma upp i ett par tusen köp/sälj.

När P övergav Folkets Park handlade vi lite fika och körde till Pildammsparken och hade picknick. Det var molnigt men perfekt varmt och hur mysigt som helst. En liten stund fick jag gosa med LilleMannen innan han bestämde sig för att det bara var mamma som passade.

Igår genomförde jag första löpturen sedan 13e juni och hade så mycket adrenalin i kroppen att jag klarade 5 km på 35 minuter. Det tyckte jag var helt ok för det var en minut mer/km än min bästa tid som var just i juni. Och det var med två korta Baltis-kisse-stopp inräknat.

På kvällen blev det sedan lavendel-frenzy med glass och kakor!

Åh fy vad man märkte i morse att hösten börjar krypa närmre. Visst solen sken men jag var tvungen att ha handledsvärmare på när jag cyklade till bussen! Sen när jag åkte hem hade jag lätt kunnat cykla utan trenchcoaten i bara tee. Mycket märkligt.

Mötte upp J för lunch på pizzeria Kaptensbron och det blev pizzabuffé : )

När jag kom hem ikväll ville jag inte springa igen utan låta kroppen vila från samma motion två dagar i rad så det blev 8 km rask promenix med en flämtande Baltis som sällskap! Men lite jogg blev det i terrängen för det var för roligt för att låta bli : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar