28 augusti 2012

Ecco Walkathon 2012

På söndagen var det den årliga traditionen Ecco Walkathon. Vi hade biljetter till 10 km och det är en promenad där Ecco skänker pengar till en av tre välgörande ändamål. Mina cash gick till WWF. Alltid sista söndagen i augusti. Ett år har jag missat, jag skulle gå turen samma dag som Finn dog så skorna stod kvar i hallen när jag kom hem. Sedan dess går jag den till hans minne!



Kl 10:45 bytte vi biljetter mot en ryggsäck med lite diverse innehåll. Tror att detta var min tionde walkathon men jag är lite osäker. Första året borde varit samma år jag flyttade dit nämligen, innan dess var jag vanlig turist och hade nog inte kommit i kontakt med detta event.


In genom portarna till Kastellet!


Kl 11 var det start för 10 km! Timmen senare start för 6 km och är man snabb får man gå båda och då skänker Ecco en extra slant. Så hurtig har jag aldrig varit men en dag så...


Småbåtshamnen


Och Lilla sjöjungfrun! Mina gamla hoods så Österbro känns lite som hemma.


Mot Amalienborg och utsikt över operahuset!


Nyhavn från andra hållet! Inte turisthållet alltså ; )


Börsen och Christiansborg (där Folketinget sitter)


Stadsbiblioteket Den sorte diamant (den svarta diamanten)


Över bron til Islands Bryge


Lite mer freebees från sponsorerna delades ut


Över bron, förbi Huvedbanen och Tivolioch upp på Slottsholmen och igenom Christiansborg.


Framsidan av Christiansborg


Självklart går rutten alltid förbi Eccos butik på Ströget ; )


Passerade svenska konsulatet där jag röstade i valet som utlandssvensk! Det kändes exotiskt kan jag lova.


Sneda och vinga gamla 1700-talshus i krokarna kring Nyhavn


Kastellparken innan målgång!

Efter turen pausade vi med lite picknick innan busstur tillbaka till Fredriksberg. Där packade jag mitt pick och begav mig sedan sakteliga hemåt Sverige : (((

Valde att promenera till Huvedbanen så det blev 4 km extra men denna gången med ganska tung packning och i regn! Men det var det värt för att mjölka Kph på en sista stund tillsammans.


Gick inom Fredriksbergs Have och satt där och filosoferade en stund. Regnet hällde ner från himlen men det gjorde ingenting, det var mysigt ändå.


Söt liten trappa upp från vattnet till fåglarna : )


Varje gång jag är i Kph är jag övertygad om att det enda rätta är att sälja huset och flytta tillbaka. Sen när jag kommit hem till skogen och varit där ett par dagar undrar jag om jag vill leva utan närheten till den. Får kanske göra tvärtom så många andra och istället ha en övernattningslägenhet i Kph som jag vistas i på helgen, såsom andra vistas i sina fritidshus : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar