12 december 2013

Tyringe

För ett tag sedan var J och jag på lördagsutflykt till Tyringe! På auktionen hittade vi ingenting men det gjorde vi däremot på det obligatoriska besöket på Förmedlingscentralen!

Dels hittade jag en oanvänd takdekoration som ska användas till sommarens betonggjutningar!

När vi gick runt på porslinsavdelningen scannade jag som vanligt hyllorna efter min engelska servis Seaforth. Den första assietten hittade jag på Förmedlingscentralen för något år sedan och har därefter köpt allt jag har på Tradera när den dykt upp där. Har inte sett den i Tyringe sedan dess men NU!

Skickade iväg kundvagnen mot J och rusade ha-galen mot hyllan! Två djupa uppläggningsfat stod och väntade på mig! En av storlekarna hade jag inte tidigare. 

Ett stort kakfat som jag aldrig sett på nätet fick jag också plockat på mig och en såsskål med fat!

Sen var fyndandet slut men jag var hur nöjd som helst : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar