17 december 2013

Massage på Hälsoteket

Ikväll var mamma och jag på Hälsoteket för andra gången på några veckor! De erbjuder elevbehandlingar massage för 60 kr/h. Eftersom de är under utbildning vet man inte vad för massage man får, det beror på var i utbildningen de befinner sig.

Förra gången blev det baksida hela ben och idag, två veckor senare, framsida hela ben. För mig är det mest att jag vet hur bra kroppen mår av massage, jag har ju inga bekymmer med ont någonstans. Mamma däremot upptäckte efter förra besöket att det onda i hennes höft vid promenader var puts väck. Och hon har haft ont i flera år!!! 

På andra våningen får man vänta och sedan kommer massöreleverna ut en och en och ropar ett namn. Upp en våning till där ett stort rum är uppdelat i små kyffen. Lite frågor om hälsan och sedan börjar behandlingen. 

Både mannen min och bästa vännen Lina är utbildade massageterapeuter på Hälsoteket så jag vet ju kvalitén i utbildningen och vågar gå ; )
Man kan ju tycka att man borde få massage hemma men det är väl som med skomakarens barn...

Skönt är det i alla fall. Tider och dagar finns det gott om och man betalar med kort vid onlinebokningen via Hälsotekets hemsida. Rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar