10 oktober 2013

Stackedala

Nyligen var T och jag på vandring i Stackedala. Jag hade en del cacher kvar utanför de markerade lederna, några som jag inte hittat och några jag inte letat efter.

När jag var vid Jätten Finn i somras ville jag inte in och krypa under bumlingarna när det bara var jag och vovvs så jag avstod. Lite lugnare att leta när sällskapet kan ringa 112. 

Det var tuff vandring så vi stannade och hade myspicknick och njöt av den fantastiska naturen. Stackedala är en av favoritplatserna!

På väg mot Stackedala körde vi lite småvägar för att T skulle få logga några som jag redan tagit. Denna är en av mina favoriter hittills! Spannen uppe i trädet är cachen och man fick följa den nästan osynliga linan genom trädkronorna ner längs stammen på ett annat träd där linan fick lossas. 

Här i ett stengärde med utsikt över Liarumsdalen ligger en annan cache. Får aldrig nog av denna vy. 

Höstdagar som denna är bland de bästa på hela året. Alla årstider har ju underbara dagar men krispig luft, sol och träd som skiftar färg är oslagbart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar