13 oktober 2013

Skogsarbetare och nya kläder

Har nu fått testa på att jobba hårt i skogen!

T och hans pappa röjer just nu i en av deras skogar och tyckte det var lämpligt att jag fick lära mig hur man gör både det ena och andra om jag ska bli skogsägarhustru. 

Tilldelades en motorsåg och några testträd innan jag fick gå lös själv. Ganska roligt. Sedan fick jag vinscha stockar och kvista stammar också. 

Roligast av allt var att lasta av släpet med kran och lägga stockarna i snygga högar. Inte så att jag längtar tills det är skogsarbete nästa gång men det var härligt att arbeta sig svettig med hederligt kroppsarbete. T's pappa var imponerad och sa "du jobbar ju som en hel karl!!!". Ja så är det när man är uppfostrad med att man kan lära sig allt bara man jobbar hårt. 

T kom hem med fina presenter i fredags : ) han tyckte att jag skulle ha ett par rosa arbetsbyxor med extra knäskydd och det kunde jag ju inte säga något emot! En rulle rosa silvertejp hade han också med sig, jag hade nog glömt säga att jag redan införskaffat en rulle : ) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar