24 oktober 2013

Halloween på Vellingeblomman

Ikväll var J och mamma och jag på Vellingeblomman för att titta på Halloweenutställningen! När jag skulle ge mig av för att hämta upp J kunde jag för mitt liv först inte hitta bilnycklarna... Blev aningen iskall inombords men mycket tacksam när jag till slut kände dem nere på botten. De hade ramlat ur sin ficka och in under innertyget. Dags att köpa ny väska alltså.

Det var lite läskigt även för vuxna : ) visste ju aldrig vad som skulle hoppa fram! Plötsligt kände jag något i håret och det var en spindel med halvmeterslånga ben som dök ner från taket!

Hälsade så klart på de fina åsnorna. Ville klappa men det stod en skylt att det fick man inte. Mysiga var de i alla fall!

Idag öppnade även julavdelningen men den undvek jag som en skuldsatt gör med indrivningsmannen. Lovade mamma att vi ska köra dit i slutet av november när jag tillåter mig att börja frossa i julkänslan. Vill ju inte känna mig trött på tomtar, rött och guld innan december ens startat!

Avslutade med att spendera över en timme vid deras stora sortiment av Yankee Candle. J är lika förtjust som jag så vi sprang runt där fram och tillbaka och doftade på alla nyheter, favoriter och blev påminda om icke-favoriterna. Fresh cut roses, Gardenia och Midnight Jasmine är mina top 3 men har alla hemma. Var ute efter en julig doft och hittade en som var bra! Det fanns många nyheter som juldofter men de flesta var antingen starkt kryddiga eller helt enkelt inte något jag associerar med jul. Skulle vilja ha någon med frisk granbarr, en smula apelsin och kanske en mycket svag ton kanel. 

Med hem följde lite blandat! Än om jag undvek julavdelningen så norpade jag en chokladkalender av bara farten, det hör ju till även i vuxen ålder!

Fastnade även för en väldigt speciell växt som hette Mimosa. Vid minsta beröring av bladen drar de ihop sig liksom de gör när dagsljuset försvinner. Fast efter beröring öppnar de sig igen efter några minuter! Den kändes extra levande och gullig eftersom den rörde på sig så jag kunde inte motstå den! På bilden är bladen ihopfällda!

Från hyllmetrarna av doftljus köpte jag en liten burk Season of Peace och en vaxkaka Cranberry Chutney. Båda två var lite juliga! Mamma fick en medium burk av Midnight Jasmine i tidig födelsedagspresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar