25 mars 2010

Varför inte tidigare?

I djuraffären köpte jag godis till Baltis då det gått larver i hans burk (så ofta får han godis...). Men jag var också ute efter en manick som hjälper mig få tyst på honom när vi är i stan. Det är det enda problemet vi har kvar att lösa (han är ju omplaceringshund) och jag är inte tillräckligt kunnig för att plocka av honom aggressionen mot andra hundar då vi är i stan.
Egentligen är Halti menat att användas vid basic kommandoträning och vid inlärning av fot men jag tänkte i ny bana. Prövade den i butiken och det fungerade perfekt. Den distraherade honom tillräckligt för mig att få kontakt med honom då han låste psyket vid den andra hunden och det fungerade perfekt! Att jag inte tänkt på det tidigare! Munkorg ser så våldsamt ut och då han aldrig biter vill jag inte att han ser ut som ett monster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar