12 mars 2010

Baltis är deppig

Jag har märkt i ett par veckor att Baltis livsgnista slocknat lite. Han är inte så glad längre, kommer inte så ofta för att bli klappad eller hämtar sina leksaker.
Igår tog jag tempen på honom men den var normal. Kollade i munnen så att tänderna såg bra ut. Han har ingen direkt aptit heller. Det var varit mycket löptikar på sistone men jag tror mest att jag är anledningen till hans humör.
Han är van vid att jag är mentalt närvarande och det har jag knappt varit sedan jul. Två stora tentor och sedan examensarbetet. All stress påverkar självklart honom också och det är inte rätt då man inte kan förklara anledningen för honom. Det har varit dåligt med längre promenader och aktiviteter hemma. Så nu blir det ändring!

Vi har kelat mycket, sökt godis hemma, jag har höjt min glädje och visar honom den. Nu går vi lilla skogsrundan och jag kastar då och då godis som han får söka efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar