10 mars 2010

Antikt, Gammalt & Nytt

Den perfekta butiken på Mäster Samuelsgatan 11 för alla fröknar som gillar vintage, strass, silver och pärlor. Alla plånböcker hittar något här och jag bara smälter när jag kommer in i denna butik. Var beredd på att de två ägarna oftast är ganska nonchalanta i attityden och lite övervakande av sig, men butiken är extremt trång och svinnet säkert stort. Den skånska mannen i partnerskapet är snäppet trevligare än stockholmaren så fråga honom om hjälp vid behov : )

De har ganska många vackra 20-talsinspirerade hattar och hårdekorationer som är modernt nu och jag hoppas jag klär i hatt när jag blir en dam för det är så vackert!

Vackert 4-radigt pärlcollier med strasspänne

Stor ring med turkos och guldfärgad strass

3-radigt halsband i elfensbensliknande material

1 kommentar: