10 mars 2010

Body shop

Anna drog med mig in på Body shop och jag måste erkänna att jag inte varit i någon av deras butiker sedan språkresan till Brighton '94... Då besökte vi den första butiken då grundaren öppnade den i Brighton. Har tyckt att det varit super med ett alternativ som inte är testat på djur men i starten var väl märket inte av den kvaliteten det möjligtvis är idag.

Hur som, jag grabbade tag i närmsta tvålflaska och kunde för mitt liv inte släppa den igen. Där och då hade jag kunnat sälja min själ för att få bo i flaskan som doftade moringa-blomma! Tvålen ville jag definitivt ha men var nyfiken på att ge resten av produkterna en chans då pausen varit på typ 16 år. Som av en slump ; ) fanns samtliga produkter i serien i en gift-box där duschtvålen var normal size men små burkar av body butter och body scrub. En jättesöt svamp och hårdtvål följde också med i boxen!

Det finns inte mycket som är bättre än att sitta nyduschad i soffan med filmmys, sprakande kamin och dofta underbart!

1 kommentar:

  1. Hmm, moringablomma, hade jag aldrig hört talas om. Får väl ta sig en liten sniff när man går förbi en Bodyshop nästa gång.

    SvaraRadera