28 december 2009

My Christmas tree

Då var granen plundrad från allt utom sin belysning.
Imorgon tar jag hem en ny kartong med pynt för då är det dags att klä om den från julgran till nyårsgran! Till julen är den pyntad i guld och rött, till nyår byter den färg till silver och blått. Min fina gran kommer från Linderöds Trä och blev hemkörd av snälla Jocke!


Jag vill ha en gran som glittrar i överflöd utan att den ska se "amerikanskt översållad" ut. Man ska vilja bo i sin gran liksom! Som ekorrarna i Kalle Anka?
.
Här är några favoriter,

Julstjärna från Magasin du Nord. Glittrar som bara den och jag har aldrig sett en liknande!
.

Georg Jensen, Juleoro.
Jag älskar dem och köper årets nya om den är vacker. 2009 var inte fin alls. Hittills har jag köpt fem av dem.
.

Georg Jensen, Juleoro
.

Georg Jensen, Juleoro
.

.

Girlang med danska flaggor i metall och dansk kula, Illum
.

Illum
.

.

Present från mamma
.

Inköpt i Tyskland
.

Inköpt i Tyskland
.

Inköpt i Tyskland
.

Åhléns, superglittrigt tomteansikte

2 kommentarer:

  1. De där "julsakerna" till granen från George Jensen får sambon från jobb varje år. Och jag tycker de är så gräsliga så hehe. Men han envisas med att de ska hänga i granen suck.

    Vad trevligt med nyårsgran. Det ser jag fram emot att få se bilder på.

    Jag såg dig idag när du kom till jobb :)

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  2. Vad vacker din gran var! Supermysig! Vilken skoj idé med en nyårsgran! Ser oxå fram emot o se bilder på den granen längre fram!

    SvaraRadera