14 december 2009

Julpynt

December har flugit förbi och då jag alltid pyntar den 1:e är jag i semichock över att inte pyntat när det nu är den 14e... Lite finns men inte mycket. Var iväg igår och inspekterade mitt julförråd och tog hem en kartong med det viktigaste, ska packa upp och visa favoriterna under dagen.

I en av kartongerna kröp det runt en mus i ett hav av söndertuggat tidningspapper och jag hoppade till av förskräckelse. Mest pga överraskningsmomentet.
Försökte luta lådan för att få ut den men den vägrade konsekvent. Det är inte så att jag missunnar musjäveln att bo i min jullåda, jag hade också hellre bott i en kartong med massa christmas-bling-bling.
Men jag hoppas fanskapet kaskadkräkte när han tuggade i sig pyntet på Balthazars julstrumpa.

Nu lullar jag runt och lyssnar på julmusik i Spotify i väntan på att min hund ska orka masa sig upp ur soffan för morgonpromenaden. Kl 12:16?

1 kommentar:

  1. Det är en trött hund du har :) Men måste vara skönt att han inte står o trampar vid dörren vid halv 7 på mornarna!
    Taskigt av musen att tugga sönder julstrumpan... :( Har han inget samvete! Fy på sig!

    SvaraRadera