21 december 2009

Fyrklövern

För ett par veckor sedan ringde en säljare från Fyrklövern och erbjöd kunder som förut köpt Gammaldags Jul 30 % rabatt. Jag hade haft is i magen och visste av erfarenhet att de panikringer folk strax innan jul för att öka försäljningen. Glatt tackade jag ja och hade redan tittat ut vad det skulle bli för nytt i år!
,

Fyra stycken dessertgafflar
.
De vanliga gafflarna är för stora för att ha till desserten och jag har irriterat mig på det något år. Nu slog jag till!
.

Ekbricka med sex formar
,


Två stycken kristall glas öl/vin

Dessa finns också i snaps och selter men jag valde att börja med dessa då de är rätt dyra... Två får räcka för i år!

Det finns några nyheter jag är intresserad av men det får bli via Tradera efter jul eller via Fyrklövern något annat år. ,


Fat med ljushållare
,

Fyrklöverfat
.

Våningsfat med skålar
.
Jag har 2- och 3-våningsfat men det är med tallrikar.
,
m

Såg även en gammal del på Tradera föe ett tag sedan som inte kunnat köpas på mååånga år, en adventsljusstake! Den var uppe i över fyrahundra ett par dagar innan auktionen gick ut så det var inte aktuellt att buda. Men den hade varit rolig att ha!

1 kommentar:

  1. Fina saker! Härligt att kunna köpa det så pass mycket billigare någon gång!
    Tyckte mycket om det våningsfatet. Väldigt fint!

    SvaraRadera