23 december 2009

Med i kassarna hem... dekoration


Villeroy & Boch 'Christmas Toys' Winterwald
.
I Illums butik inne på Tivoli letade jag efter årets Georg Jensen Juleoro till granen när mamma ropade till. Hon hade hittat mina älsklingar från Villeroy & Boch och med (hör och häpna) 40 % rabatt! Det lönar sig att åka in till Tivoli så snart innan julafton... varje år byts delarna ut och jag föll för denna, årets stora speldosa (24 cm) köpte jag till mig själv i julklapp! Tomten är stilla men på andra sidan i likadan vrå är en julgran som snurrar sakta när dosan spelar den ljuvligaste lilla melodi. Christmas bliss...
d
I Tivolis 'det gamle Apothekshus' där Magasin du Nord säljer julpynt fick jag dessa tre bedårande pynt av mamma! En tomte till bordet och två snögubbar till granen i guld och färgat glitter!

1 kommentar:

  1. ÄLSKAR dem tre guldpynten! Såna hade jag oxå velat ha... Tror att det är i samma lilla stuga som jag har gjort flera fina fynd tidigare oxå.
    Speldosan är oxå himla fin! Gillar ju den du har sedan tidigare oxå.

    SvaraRadera