24 maj 2013

Utflykt med mamma

Igår var det ju en härligt varm kväll efter ett antal dagars mögväder så jag föreslog för mamma som var på besök att vi gjorde en utflykt! Hade några geocachar i närheten av byn som inte loggats. 

Först ut var en cach vid några fiskedammar utanför byn. Har aldrig stannat till här och gått runt men här kan man en vacker dag sitta och filosofera länge.

Fick syn på en orm i vattnet! Det var många år sedan jag såg en levande orm i det vilda. Den simmade några meter och stannade sedan vid strandkanten bredvid oss och bara tittade. Eller luktade eller vad nu ormar gör när de är nyfikna. 

I matsäcken fanns det räkmacka : )

En annan cach var gömd under en bro som i sin tur var gömd i snåren bredvid vägen. Hade jag inte stannat för cachen hade jag inte ens sett den trots att den var ett par meter från vägen. Synd på sådant fint hantverk att det inte hålls efter bättre från igenväxt.

Fyra cachar fick vi loggat innan klockan blev för sent för att vistas i bushen. Har två kvar att logga i byn men jag ska möta upp ägaren till dem i helgen för sällskap och lite hjälp! Vid en av dem irrade jag runt pga gps:en och den andra som är mitt i byn, ja den hittar jag inte helt enkelt. Har redan letat på rätt plats två gånger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar