29 maj 2013

Paket från Geocachen.se

Igår låg det ett paket i lådan från Geocachen.se! Har flera saker på önskelistan men det får bli lite i sänder.

I paketet låg ett Log My Dog halsband till Balthazar, en Lulu the Ladybug TB och en specialpenna. 

Halsbandet är jag så glad för! 
Det fungerar så att på den runda brickan finns ett tracking-nr så att andra geocachare kan logga att de träffat B. Då hamnar de på hans egen sida och kan skriva en rad om var han hittades etc. B är alltså inte spårbar ; ) utan de måste möta honom för att se koden. 


Så precis som andra typer av cachar som man hittar och loggar och får poäng för blir B en annan typ av skatt i jakten! Geocachen.se var även den enda svenska webshopen som hade halsbandet i kamouflage, hittade bara röda på andra webshopar. 

Lulu the Ladybug är ett spårbart objekt, en TB (travel bug) som har ett tracking-nr den också. Skillnaden är att denna ligger som en bonus i en större cache-behållare och kan loggas den också. Antingen väljer man när man hittar den att bara logga den som funnen eller så loggar man den som flyttad. Olika TB har olika uppdrag, vissa reser bara runt och andra har specifika mål. 
På min bucket list ingår besök vid Treriksröset och jag gav därför denna TB uppdraget att ta sig till Treriksröset och hem igen när jag registrerade den igår. Ska bli intressant att se vem som kommer dit först, den eller jag ; ) lämnade den i en cache ikväll som fungerar som ett TB-hotell invid E22:an där folk hämtar och lämnar spårbart objekt. Tänkte att om den lämnas där är det större chans att den reser vidare snabbare än om den läggs i en cache långt ut på vischan! Varje gång någon registrerar att de flyttar den/lämnar av den får jag mail eftersom jag står som ägare till den. 

Pennan är en speciell write-in-the-rain-penna så nu spelar det ingen roll om loggen i en cache är alldeles dyblöt, jag kan skriva ändå! Surt när man tagit sig till en plats och man inte kan logga sig för att pappret är blött...

Fick helt fantastisk service hos Geocachen.se. Jag bad snällt om supersnabb leverans eftersom mitt första event är till helgen och jag ville så gärna att B skulle få ha sitt loggbara halsband på då. Snabb leverans och jättetrevligt mail tillbaka fick jag. Mailade bilden på honom och tackade för allt och fick då svar att de printat bilden och satt den på väggen bakom kassan : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar