11 maj 2013

Auktionslördag

Idag var J och jag på auktion i Höör. Möbelbutiken Geromar hade slutauktion då de ska lägga ner den butiken.

















Har alltid älskat deras möbler och heminredning men priserna är skyhöga eftersom det mesta är gjort för hand.

















Hade aldrig drömt mardrömmar om jag fått sova i en sådan här säng...! 

















Denna urna fick jag med mig hem. Hade hittat två vackra lampor också men de gick för ett högre pris än vad jag ville ge. 

















De sålde ut mängder med äkta mattor också. Jag var sugen på en till vardagsrummet men både färg och mönster måste vara på ett speciellt sätt för att jag ska gilla dem och en sådan såg jag inte. Fastnade däremot för en som var värd 61 000. Typiskt. Denna köpte J och gjorde ett bra fynd för den var värd 28 000 och dessa storlekar såldes för under 10 000 : )

Ja när jag har nytt boende och de andra butikerna har auktion ska jag dit med släp och shoppa ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar