14 maj 2013

Kvällsritt


Ikväll var jag ute på en tur i kylig luft men vacker kvällssol! 

I höstas började jag rida med barbacka-gjord för att träna upp balansen. I skritt och galopp behöver jag inte hålla i bygeln men i trav håller jag tag. Under vintern har jag inte använt den så mycket men ikväll var tredje gången efter att snön försvann. När jag har ridsällskap blir det alltid sadel för då är det mycket trav och jag orkar inte rida lätt särskilt långa sträckor utan stigbyglar. Än om det är makalöst bra träning. 

Vi var ute på en 16 km tur i söndags och träningsvärken från den lär inte bli bättre efter barbacka-turen. Jag förstår inte varför jag får sådan värk insida lår. Har ridit 2-3 ggr/v i snart två år och det är likadant varje gång. Får inte ont ngn annanstans, någonsin. Visst är han bred men jag borde ju vant mig för länge sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar