26 maj 2013

Bettan är sjuk

Min traktor Bettan har kassa däck men det är ingen nyhet. I två säsonger har jag fått pumpa alla fyra däcken varje gång jag skulle klippa gräset. Men det är lätt att leva med för det tar ju inte mer än några minuter!

Men när jag premiärklippte gräset nyligen fick jag pumpa ett av däcken fyra gånger innan jag var klar. Och för någon dag sedan när det var dags för andra klippningen blev det fler än tio ggr och det är ju ohållbart. Så morgon ska däcken lämnas in på verkstad och det betydde ju att jag behövde ta av dem. 

Hittade en domkraft och ut med lite verktyg och en halvtimme senare var projektet framgångsrikt! Har aldrig haft av däcken och jag tycker ju att allt sånt här bara ska funka och starta och alltid vara helt men så ser tyvärr inte verkligheten ut. 

Så imorgon kommer domen, går de att laga eller måste det köpas nya?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar