29 november 2012

Hipp hipp hurra för Balthazar idag!!!

Idag fyller Balthazar nio år!!!

Vår resa började för åtta år och en månad sedan. Jag hämtade honom på kenneln efter att ha sett en annons utan bild på Blocket, visste att det var HAN. Livet i hans första familj hade inte fungerat och jag fick honom som foderhund, elva månader gammal fismumrik. Hade honom i två veckor innan jag insåg att denna krabat kan jag aldrig riskera att skiljas från så jag köpte honom. Han red och hoppade på folk, kunde ett enda oanvändbart kommando och var i allmän obalans efter att inte ha haftngn ledare.

Vi blev utkastade från Brukshundsklubben men vann pris för bästa ekipage på Husse- och Matte skolan i Eslöv. Vi började knaggligt med mig som nybörjare på hund och honomsom nybörjare med regler. Idag dansar vi vår egen dans och bara ibland någon gång trampas det på tårna. Jag surar på honom och han surar på mig (kärlek från en hund är INTE ovillkorlig!!!) men varje dag är fylld av kärlek.


Jag VEEET att du värmer min pizzatårta just nu,släpp iiin miiig nuuuuuu!!!


Åh vad du sjunger min födelsedagssång långsamt!


Och så måste jag vänta tills du tagit det traditionella kortet på mig och tårtan på vanliga stället!


Trodde aaaldrig du skulle bli klar... tårta slut efter 30 sekunder...

Nu är det soffmys på nytvättad filt, han har lekt med Sickan och Soffi och Svea och Spacey och snarkar sött bredvid <3>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar