13 november 2012

Klantarsel

Ikväll skulle jag vara duktig och sätta samman sladdarna vid vägg-tv:n med stripes. Typ det sista som gjorde det hela helt klart.

Sagt och gjort, hämtade svarta stripes i gäststugan och en sax från kökslådan. Satte ihop tre sladdar och stripade. När jag skulle klippa av flärpen på stripen blir det pang beckmörkt i huset.

Fattar ingenting. Samtidigt som jag funderar ser jag en kort bit sladd dingla från tv:n.


Inser att jag klippt av strömsladden till tv:n. Och att en propp gått och jordfelsbrytaren gjort vad den ska.

Svär som en full sjöman och blir bara såå trött över allt merarbete detta lilla femminutersprojekt gett mig.

Hittar ny propp i skjulet och tro't eller ej, även en ny 2-polig strömkabel i ellådan!!! Lyckan är total när allt funkar som det ska igen. Hade inte haft möjlighet att titta inom Kjell&Co förrän torsdag och tre kvällar utan tv i vardsgsrummet hade gjort mig sur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar