22 november 2012

Feta fåglar

I helgen var det dags att fixa ut mat till fåglarna!


Köpte cirkeln till talgbollar på Solhaga Handelsträdgård och den är perfekt! Flera kan sitta på den och den behöver inte fyllas på varje dag.



Annat är det med vildfågelblandningen i det stora röret som töms varje dag. De gamla hållarna till talgbollar fick flytta till ett av de små träden på framsidan. Och i den mindre cylindern har jag jordnötter : )

Apropå jordnötter så var det just det jag laddade musfällan med igårkväll. Satte den på golvet i uterummet och hittills har jag fått fast tre möss. Fast totalt har fyra dött för en ade drunknat i spannen med resterna från fönstertvätten som jag inte blev klar med. Det är synd om allihop men jag har klargjort att de får bo därinne så länge de inte förstör mina grejer. För jag begriper ju också att det är varmare där än ute. Men när man kissar på min sisalmatta eller biter sönder fröpåsar och prydnadssaker så har man brutit den dealen och måste döden dö.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar