4 december 2012

Advent i vinterskrud

Jag hade så stora förhoppningar på att förste advent skulle vara perfekt och det blev det!

Nu hade det ju inte hunnit komma riktigt lika mycket snö som vi har just nu men tillräckligt för att riktig julkänsla skulle infinna sig!


Handlade lite på Ica innan jag mötte upp Linisen på Hörbys julskyltning. Har inte varit där förut men det var ok, sällskapet var ju det som lockade kan man säga.

Hela lördagskvällen gick åt att hämta hem kartonger med julgrejer och innan jag stack till Hörby städade jag så det skulle vara fint tills jag kom hemoch bara skulle lulla runt!


Lyssnade på julmusik och placerade ut julprydnaderna och pausade då och då med skumtomtar, lussekatt och glögg! Ogillar skarpt all julmusik som är munter och barnvänlig så i min Spotifylista finns bara långsam sentimental vacker musik. Och kabel för att koppla iPad/iPhone till tv var nog bland de bästa köpen 2012. Som tur var hade jag köpt ett par extra flaskor Dufvenkroks glögg med chili/choklad förra året fall i fall den tagits ur sortimentet i år. Det har den inte men den fanns inte på Ica så glad var jag att jag hade en flaska hemma! Bäst före var ändå mars 2013, inte för att jag är så noga med sånt men ändå.


Mamma hade köpt en burk pepparkakor och ädelost till mig sist vi sågs som premiäröppnades i söndags. Hon trodde det gick bra med vilka peppisar som helst men icke, jag snodde hennes burk Annas Pepparkakor och hon fick behålla fuskburken själv...mohahaha...


Denna stjärnan får aldrig dö. Nu har jag iofs fyra stycken men jag har haft dem sedan jag var liten liten och det hör liksom till julen att de ska upp. Blir ett speciellt lite röd/orange sken av dem som är jättemysigt.


Och detta lilla ljushus lurade mamma i mig att tomten bodde i när jag var liten så det måste också alltid vara framme. Nu vet jag ju att tomten inte bor här utan ute i skogen : ) men känslan sitter kvar att det är ett mycket speciellt hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar