18 december 2012

Gammaldags Jul

Med decembers intåg var det också dags att packa upp julservisen Gammaldags Jul från Fyrklövern! Den kommer jag nog aldrig tröttna på, har samlat på den i mer än tio år!

Jag brukar köpa någon ny del varje höst, antingen ny eller begagnade delar på Blocket eller Tradera men detta år blev det inte av. Fyrklövern släpper någon ny del också varje år och ibland gillar jag det!


Denna adventsljusstake hade jag velat ha!


Tårtfat med kupa är fint men det hade använts max en gång per säsong och det är det för dyrt för!


Nötknäckaren är ny också!


Jag har ett par vinglas som jag använder som vanliga glas men fler sådana, karaff, selterglas och bringare står på önskelistan!


Små aptitskålar kom för ett par år sedan, har inga ännu men det ska införskaffas framöver! På Tradera och Blocket gör man ju bäst fynd på vår och sommar i denna servisen. Men jag har tolv kuvert med i princip komplett mat-, kaffe- och glöggdelar så jag är jättenöjd och älskar att använda den som vardagsservis! Känns lyxigt : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar