4 december 2012

En surströmming

I söndags var det även dags att klippa pälsen under Baltis tassar och det är något han avskyr då det killar med saxen mellan trampdynorna. Men snöklumpar fastnar i pälsen och sen sliter han och gnagar på tårna vilket är värre än att ge matte en timme av sin tid. Tycker jag då. Dessutom klippte jag bort päls ur öronen vilket också kittlas men hängande öronlappar med päls inuti bäddar för att fukten stannar därinne och ingen inflammation ska bo i honom till jul.


Hur som, han var sur som ett svin och bestämde sig helt sonika för att sova i min säng när jag var ute och svettades med snöskottningen.


Ni ser verkligen hur sur han är! Och sur blir trotsig vilket visar sig i nonchalans med att jag kom på honom. Normalt är han nere innan jag hunnit stänga ytterdörren men nu låg han bara kvar och blängde. Ja kärleken till och från en hund är verkligen inte villkorslös. Och han gillar kuddar också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar