30 december 2012

30.12.2003

Idag har det varit min förlovningsdag!

Dagen före nyårsafton drog Finn med mig ut på utflykt. Inte mycket gör mig så glad som utflykt och jag hade ingen aning om vart det bar hän. Stannade på vägen vid en affär och det var hemligt vad som låg i påsen han hade med sig ut!

Vi bodde då i Haslev, ca en timme söder om Köpenhamn och jag kände inte till området så det skulle bli roligt att se sig runt lite.


Vi parkerade vid vackra Bregentved slott och gick länge runt i slottsparken och njöt av naturen och statyerna.


Efter en bra stund föreslog han att vi skulle gå upp mot slottet och på bron över vallgraven hörde jag inte hans fotsteg längre. Vände mig om och tårarna kom i exakt samma ögonblick som jag såg att han gått ned på knä.

Efter en väldigt vacker kärleksförklaring som genererat än fler tårar svarade jag såklart JAAAAA!!! Sen skålade vi i champagne som han köpt i den där affären.

Jag hade ingen aning om att detta väntade när vi åkte iväg men visste att det vid ngt tillfälle skulle bli ett frieri. Både för att jag aldrig skulle leva med en man utan ring på fingret och för att han någon månad innan gett mig kataloger att bläddra i för att visa vilka smycken jag tyckte om. Han visste att jag aldrig skulle bära en ring jag inte älskade samtidigt som han också visste att jag inte ville veta hur ringen såg ut. Stackars karl ; )
Bland det mest oromantiska jag kan komma på hade varit att tillsammans bestämma datum, plats och vilka ringar det skulle vara. Blä.

Det var en perfekt vinterdag och ett perfekt frieri och minnet vårdar jag lika ömt som ringarna <3 .="." p="p">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar