21 maj 2010

Projektanställning :-)

Jag tror inte jag fick gjort något inlägg igår. Illa. Första gången om det stämmer. Men jag hade ett mycket stort beslut att ta igår och mindre ro att skriva.

Hur som helst så tackade jag ja till en projektanställning på min praktikplats! Start 1/6 till den 30/9. Jag ska arbeta med deras arbetsmiljöcertifiering och det ska bli riktigt spännande! Arbetet består i att intervjua avdelningschefer runt om i landet och se hur deras verksamheter lever upp till gällande lagar. Jag är mycket förtjust i arbetsrätt och ser det som en mycket bra erfarenhet. Själva lönen är inte bra alls och nackdelen är att min ekonomi blir oförändrad. Det är ju mindre kul efter så många års studier. Men arbetsuppgiftens natur kräver ingen fil.kand. så jag kan förstå argumenten. Men lönen innebär också att jag inte kommer ha råd att skaffa bil. Det i sin tur leder till att jag måste bo kvar i Malmö. Som tur är har jag världens bästa mamma som går med på fortsatt bostadsbyte. När vi pratade om det igår menade hon att om hon nu i hela mitt liv uppmuntrat mig att bli framgångsrik och gjort val baserade på vad som är bäst för mig så kunde hon hjälpa mig med detta var det en självklarhet nu när målsnöret är inom räckhåll. Är hon inte absolut bäst?

Det positiva övervägde när det gällde att tacka ja. Jag behöver inte bli arbetslös. Om jag senare måste gå på a-kassa blir den högre. Jag har en cv som visar att jag fick jobb på min praktikplats, alltså är jag mycket duktig. Och jag kommer lära mig JÄTTEMYCKET!

Grattis till mig!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Att bli erbjuden jobb efter en praktik betyder att man gjort bra intryck! :)

    SvaraRadera
  2. Du ÄR jätteduktig! Och BRA! Glöm aldrig bort det!

    SvaraRadera