21 maj 2010

Bosse och Balthazar

Igår strax efter lunch mötte jag upp min vän Emma vid jobb och körde mot lägenheten. En av hennes valpar ska flytta till huvudstaden lite senare än det var tänkt så hon tog valpen Bosse med till Malmö för att träna distrahering och se hur han agerade i livfull stad. Han är ju uppfödd i skogen så det kunde ju gå hur som men han var perfekt.

Jag packade ner det jag skulle ha med hem över helgen sedan körde vi mot stranden!

Lunch intogs på Kallbadhuset i underbar sommarvärme! Caesarsallad åtföljd av en bit cheesecake med passionsfrukt. Rekommenderas!

Sedan vandrade vi ner mot hundstranden med Baltis i täten. Han gillade Bosse redan från start och var en god förebild och höll ett öga på den lille killen. Baltis fick lov av Emma att bada i havet och ändå åka i bilen hem så han var lycklig. Bosse använde mycket av sin tid till att studera sin store kompis och det var jättegulligt. Vi avslutade stadsbesöket för Bosse med en liten promenad ner till BO01 och Bosse gjorde succé överallt! Det blev mycket bra reklam för hennes kennel.

Sedan begav vi oss hemåt med stopp i Hörby för att ordna med god mat till kvällen! Jag köpte en familjepizza till mamma och mig på ett nytt ställe och den var makalös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar