28 maj 2010

Fredags-tapas

Kvart över fem mötte jag upp min nya vän Hanna i stan och vi satte oss på restaurang Davidshall och beställde in en massa goda tapas och delade på tillsammans med ett glas rött!

Det blev klyftpotatis och vitlöksbröd med aioli, serranorullar med färskost, fikongriljerad chevrè på päronbädd, grönsallad med parmesan och sparris-risotto.

Det var riktigt mysigt och jag tycker mycket om henne! Vi pratade om allt mellan himmel och jord och än om vi är ganska olika kan jag tycka vi är kusligt lika också. Jag är inte beredd att ge upp det materiella utan ser det som vägen till mitt mål med lycka och välbefinnande. Jag får mer intrycket av henne att hon faktiskt kan strunta i det och istället tar den gröna, etiska och icke kommersiella vägen till total bliss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar