1 maj 2010

Fixar-lördag

J kom och hämtade mig vid 10 för att köpa grejer till hans renovering. Jag körde ut till Bauhaus där vi hittade ett par grejer (jag en ny brevlåda till sommarens decoupage) och Ikea för en taklampa. Sedan blev det Hornbach där det köptes färg, tapet och alla attiraljer till det.

Tidsoptimister som vi är båda två var vi inte i Tomelilla förrän vid 16 (trodde det skulle bli senast 13). Men vi började dra pluggar från väggarna i det blivande biblioteket, spackla och grundmåla en gång. Sedan blev det snabb middag och därefter pluggning och spackling av entrén. Lite hann jag måla runt dörrar och lister medans J skar bort tapet som var dåligt satt.

Mer hann vi inte idag utan fick köra fort till stationen där jag nu sitter och skumpar på ett gammalt pågatåg mot Malmö. Jätten Finn heter tåget roligt nog! Då kommer jag nog säkert fram i alla fall ;-)

Imorgon blir det sovmorgon och sedan har jag ingen aning. De kommande två veckorna blir kulturveckor efter jobb med en jobbhelg emellan så jag ska inte anstränga mig allt för mycket, det vet jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar