28 maj 2010

KonsumentHäxan

Ja då var Häxan i farten efter ett längre uppehåll. Denna gång handlar det om Telia och deras informationsbrist till sina kunder samt kötiden när man försöker själv få svar.

I onsdags förra veckan försvann möjligheten att ringa i hemtelefonen i huset. På fredagen var jag i Kristianstad och felanmälde saken i deras telefon. Fick automatiskt besked att jag skulle få ett sms när det fungerade och att det normalt tog tre dagar. Fortfarande har inget sms kommit och idag ringde jag igen. Fick vänta 27 minuter för att då bli kopplad till felanmälan som blev bredbandstelefoni. Blev vansinnig och passande nog var jag då just vid en av Telias butiker. Vänlig säljare men som inte kunde hjälpa mig och som själv bara hade 90200 att ringa.

Så jag vet inget mer utan får ringa på söndag då jag faktiskt har en halvtimme som inte är för dyrbar för att lägga på skit-Telia. Dessutom sa kvinnan i butiken att risken fanns när man bor som jag att felet är för dyrt att ordna och att de därför kan välja att inte laga. Vad tusan gör man då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar