22 januari 2014

Tillbaka i snön

I söndags kväll lämnade vi Linderöd för Lomma, tråkigt att lämna snön!

Två dagar har nu spenderats för konferens på St Gertrud. Rekommenderas verkligen! Bra service, goda fikor (kakbuffet på eftermiddagen) och fantastiskt goda luncher. 

Igår avslutade vi vid fyra och begav oss till Pickwick för lite avslappning! 

Sedan hade vi bokat bord på Elysee' för att äta fondue. Och naturligtvis åt jag för mycket : (
När jag kom hem och beklagade mig över min spärrballong till mage var hjärtat gullig och erbjöd sig massera bort mitt i-landsproblem. Somnade gott men vaknade ett par timmar senare och mådde riktigt illa... Så de kommande fyra timmarna spenderades i magkramper och illamående. Fick en timme sömn till innan klockjäveln ringde och fattade inte hur dagen skulle överlevas. 

Första timmen lyssnade vi på koncernstrategier och jag fick regelbundet nypa mig själv hårt för att inte somna. Några pass senare var det dags för grupparbete och jag hade gett vad som helst för att byta gruppledarrollen mot en powernap i valfritt förråd. 

Vid 15 bröt vi upp idag, hämtade vovvs hos mamma och halvsov sedan hela vägen hem på bussen. Har sällan sett fram emot sängen som ikväll och ska sova åtta ljuvliga timmar. 

Och aldrig mer äta för mycket fondue. Fast det säger jag varje gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar