30 januari 2014

Indian Side

Igår mötte jag upp J för indisk middag på Lilla Torg!
Han har spenderat både jul och nyår i utlandet så vi har inte setts sedan förra året kan man ju säga : )

Vi tänkte först äta på Indian Haweli som vi gjort många gånger förut men råvarorna är bättre här och det var länge sedan vi gick hit. Jag åt lunch med en väninna för ett par månader sedan på Indian Side och lunchen kan också rekommenderas.

Jag valde chicken Korma med Moglai naan...ljuvligt. 

Och till efterrätt Kulfi som är saffranskryddad sötmjölk med kokos, kardemumma, pistage och russin. Inte alls gott. Smaken var god men konsistensen, nja, som fryst sorbet fylld med småbitar av nötter. Jag åt en bit och J åt upp resten. 

Det var lugnt och skönt under nästan hela middagen men lagom till efterrätten satte sig ett sällskap på fyra varav två små barn vid bordet bredvid. Oh vilket liv de förde och helt utan tillsägelser. Jävligt irriterande att inte kunna prata i normalt tonläge. 

Det var trots skriken en riktigt trevlig kväll och vi hade mycket att avhandla. 

Han hade köpt en flaska Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion+ 200 ml i present! Har bara sett den i 125 ml tidigare så glad blev ju jag! Har en halv flaska kvar och den räcker säkert ett halvår till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar