22 juli 2010

Skumpar på lyxbussen

Efter att ha vattnat alla blommor begav minime och jag oss iväg mot bussen. Valde att ta den från Värnhem för att kunna handla lite mat att äta på vägen. Det är det faktiskt dåligt med på Södervärn.

Valde Chinabox och frågade om de tog kort. Det gjorde de men när jag skulle betala tog kvittopappret slut och de letade sådär halvsnabbt efter nytt utan framgång. Jag blev stressad av att bussen skulle gå och irriterad över deras brist på service så jag frågade hur länge de tänkt låta mig vänta. Då blev de stressade och när chefen inte svarade direkt på telefonen sa de att jag fick maten. Jag hade en tjuga men det var vad jag tyckte upplevelsen var värd. Man låter inte kunden vänta för att de har problem på ett snabbmat-ställe!

Nu sitter vi på bussen halvvägs framme. Har packat ner de flesta av mammas orkidéer för jag inser att de annars kommer gå en långsam död till mötes! Jag vattnar dem var femte dag fem minuter under stril men det är uppenbarligen varken samma temperatur eller mängd vatten som moder använder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar