11 juli 2010

Helgens trädgård



Tråkigt dött gammalt i balkonglådorna...

Efter!

Uterummet blev sött nu.


Dagliljor, mycket tacksamma rackare som växer i näringsfattig jord.

Regnbågslupiner




Min vackra mörkt korallfärgade ros 'Super Star'


Vildvinet som sattes i höstas börjar ta fart uppåt armeringsväggen.

Klematis och liljerabatten


Årets första lilja har slagit ut!!!



Förra årets nya rabatt med rosenstav och lavendel börjar ta sig. Här satte jag även en trollhassel som klarat vintern, yay!



Min älskade stora stengroda som jag fick av fina Lina!


Gladiolus och Trikarosor. Allting är grym försenat! Enligt 2009 års trädgårdsdagbok stor Troikan i full blom runt den 20 juli.

För två år sedan tog jag hem några stackars plantor av okänd sort från Lilla Ylleröd. Hittade dem i grusgången. Kan säga att de växer som ogräs vilket de säkert är! Någon som vet namnet?

Nu väller de över i bädden, gav allihop till grannen som blev överlycklig. Vet att de få skott jag lämnade kvar kommer att bli buskar de också... De sprider sig till allt som är ledig yta men växer inte i gräset som tur är... Jag skulle få en svartvinbärsbuske som byte. Bra byte.

De sprider sig överallt!



Jap, jag sa överallt!

Plommonrabatten. Iris och dagliljor är snart helt uppe!



Det börjar komma äpplen... Tonvis av sura äckliga äpplen!



Och amerikanska blåbär...



Pallkragarna är överfyllda med jordgubbsplantor...

1 kommentar: