9 juli 2010

Jobbveckan

Under veckan som gick har jag fått spännande uppgifter att lösa framöver. Ett gigantiskt arbete väntar framöver med att förändra bolagets företagskultur. Från att ha flera baserade på de olika bolag som blivit ett ska det finnas en enda gemensam. Det blir inte lätt men en stor utmaning. Idag hade vi möte med var vi vill landa, delmål om ett halvår, ett år, fem år, tio år etc. Mitt arbete kommer att vara att ta temperaturen på var vi är idag, sätta samman frågor till enkäter och intervjuer.

Sedan ska jag göra en slags checklista på vad som krävs för att nyanställda medarbetare och chefer ska känna sig välkomna. Det som en invand i bolaget inte tänker på men som är av största vikt för trivseln och för att komma in i den företagskultur vi vill ha.

Detta har jag en månad på mig att ordna förutom arbetet med arbetsmiljöcertifieringen och diverse annat administrativt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar