2 maj 2010

Bo01

Massor av folk solade sig nere vid Bo01 och de flesta uteserveringarna var öppna.

I hörnan på detta huset ligger ett bra café som säljer italiensk glass. Kön gick utanför butiken!

Det blev paus med två kulor, biscottiglass och yoghurtglass med kanderade apelsinbitar!

Öresundsbron

Vinterträdgården på äldreboendet Neptuna. Tur det finns bra ställen också för våra gamlingar.

Vackert att titta på men jag tror det blåser kallt på dessa balkonger. Ingenstans hittade jag lä!

Det var bra sikt över till Köpenhamn idag! Min by : )

Det finns en del märklig arkitektur på Bo01.

Bakom Bo01 ligger ett litet grönområde. Redan innan Turning Torso byggdes fanns dessa kullar där musik strömmar ur högtalare inbyggda i kullarna. Häftig känsla att stå inne i denna ringen och höra jazz från alla håll, Rigmor Gustavsson spelades när jag stod och lyssnade!

Husbåtar

Strandparken, underbart vacker, Malmö är ju parkernas stad!

Det var en härlig motionstur. Idag såg jag bara gott av det Malmö har att erbjuda. Och det gör att jag saknar staden och all dess utbud. Men det är ju också en rövarkula med våld utan dess like, ganska rå attityd och de undre kretsarnas bus stannar inte bara i de trista områdena så man är inte säker knappt någonstans.

Jag älskar mitt hus och att det ligger så långt ifrån allt som kan kallas civilisation. Men det påverkar också annat, teater, bio, restauranger, utställningar och andra events är sådant jag får avvara och det känns inte riktigt ok. Nu när jag på sätt och vis fått tillbaka det igen. De kommande veckorna består av ganska många kulturupplevelser som för er än så länge är hemliga, presenterar dem var för sig de dagar de ska upplevas. Får göra en ny utvärdering när dessa veckor är över och jag ska byta tillbaka boendet igen. Det är kanske ingen av som vill det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar