31 maj 2010

Ung konstnär

Mamma har gjort ett kollage av mina konstverk från yngre år som hänger i sovrummet. Grisen är hon förtjust i då hon tyckte det var lite smart att den var ritad så den står FRAMFÖR staketet. Själv minns jag inte detta beslut ;-)

Min favorit är ett av mina första brev. Det står
"Hestar är fina jur alla meniskår retar ala jur bler retade av meniskär Vi har 2 kattor Vi har haft 5 kattor Vi avlivade 2. En sprang bort. Vi har p vägen et hus dåm har et jåb såm glasabil Vi ser en bongård Man ser bongården från Mit hus. Den är brun Min drömbil är Torbo. Den skal vara blå. Det finns många olika frokter o bär Jag älskar jordgubbar"

Kära mamma får bedöma vilken ålder jag var i när detta mästerverk skapades men tack och lov att man utvecklas... Tydligt är ju vilka prioriteringar man hade i mitten på 80-talet, vad jag ansåg var viktigt i livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar