16 maj 2010

Loppis på Drottningtorget

Tanken var först att vi skulle gå till Drottningtorget. Men efter en kvart kom jag på att jag glömt pengar hemma så det var bara till att vända om.

Baltis var då lagom sugen på att gå ut igen för han är supersur på sin Halti. Hans humör sjunker när vi tar på den men den är ju nödvändig vid möte med andra hundar. Jag fick ner honom i alla fall och vi tog istället cykeln i lagom lunk!

Väl på loppisen fanns absolut ingenting att köpa. Men jag fick även idag en mikrofon upptryckt i ansiktet! Denna gång tillhörande en tv-kanal av arabiskt eller persiskt ursprung som ville ställa frågor om Baltis och vad jag trodde var orsaken till att loppisar var så populära.

Man kan tydligt se att många kvinnor och barn från mellanöstern inte har hundar som sällskap i sin kultur för de går långa omvägar kring min lille kille! Där är ju hundar vilda och bär ofta på sjukdomar.

Nu hemåt igen!

1 kommentar:

  1. Haha! Nä, han ser verkligen inte sugen ut där han står i trappan :)

    SvaraRadera