10 maj 2010

Baltis första kompis i stan

Jag hade ingenting att göra idag efter ett möte om kommande arbetsmiljöcertifiering som var slut vid 14 så jag tog en tidig eftermiddag.

Åkte hem till min älskling och är nu på promenad! Först blev det en mjukglass i kiosken på väg till parken som gjorde oss båda på strålande humör! Sedan fick Baltis sin första park-kompis i form av 11 veckor gamla Björn. Jag tyckte det var en lämplig hund för Baltis att hälsa på som första hund i stan och det gick lysande! Jag förklarade varför han hade Halti på och det var inga problem. Björn klättrade t.o.m. på honom när han låg på sidan! Och Björn tyckte det var så spännande att han inte ville hänga med sin husse hem utan skuttade efter oss. Det enda jag fick hålla koll på var att Baltis inte trampade på sin nya kompis!

Snygg husse dessutom men han sa 'vår förra hund' så det var liksom inte läge att flörta :-S

Jag märker nu att jag kan ta av honom Haltin i slutet av Promenaden. Den hjälper mig att kontrollera honom vid åsynen av andra hundar och är perfekt! Efter en halvtimme med den är han så avslappnad att han bara iakttar när vi för syn på en annan hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar