3 maj 2010

Vår Ruset 2010


Årets Vår Ruset var en riktig höjdare!

Förra året hade jag tränat (blandad träning) tre månader med 3-4 pass i veckan innan jag sprang och det blev på 34 minuter.
I år hade jag tränat tre tillfällen. Två ggr har jag sprungit med Emma och det var hälften powerwalk. Igår var jag ut 9,5 km varav ungefär hälften jogg och det var dessutom uppdelat på två med powerwalk emellan. Så idag var jag mer än nöjd då jag sprang på 35 minuter!


Uppvärmning!
,

Stolt som bara den!


Efter målgång, tusentals duktiga kvinnor i alla åldrar!


I målfållan stod man på kö för att få dricka, banan, kex mm. Det fanns ett kaffestånd där jag skippade kaffet men tog en bit kaka. Jag skulle möta upp 'lillasyster' Sandra och gick i egna tankar och smaskade på min lilla kransbit.
Helt plötsligt får jag en mikrofon upp i ansiktet och där står konferancieren Peter Siepen in my face och frågar var jag fått min kaka ifrån. Jag svarade och pekade medans han för alla berättar i högtalarna att jag smaskar på en kaka och att han också vill ha en.

Det var en trevlig kväll, inget slår känslan när man passerar mål, känner sig superlyckad och får lov att sakta in och gå! Jag hade sällskap av lillasyster hemåt och smet in i affären och köpte mig en grillad kyckling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar