11 oktober 2012

Höst

Ja den där längtan efter någon sista riktigt varm dag får man ju försöka tränga tillbaka. Vilket regnrusk det varit sista tre veckorna? Vareviga dag har det regnat minst en liten skvätt. Så nu är hösten alltså verkligen här och värmande sol får man drömma om under de kommande fem månaderna.















Fast det är ju ganska härligt att sparka runt i lövhögar iklädd ett par gummistövlar. Välj bara inte en rejäl hög för det kan ju vara en igelkottes hus : )



















Tycker att löven i Linderöd är lite dåliga på att vara vackert röda. Jag är kanske en smula otålig men det är ju så fint! Här bild från ridturen i helgen!



















Mitt vildvin sköter sig i alla fall och har växt rejält under sensommaren. Det hade tom börjat krypa lite från väggen av armeringsjärn upp på träpanelen. Jag visste att om jag planterade det där det nu står skulle jag vara tvungen att kolla det varannan vecka så det inte får fäste på fasaden. Det är ju vackert på tegel men gör stor skada på trä. Gulliga sugfötter dock.















En granne hade kasserat hur mycket växter som helst och sa att jag gärna fick ta så mycket jag ville! Total lycka! Det enda jag själv ratat som växt i trädgården (förutom ogräs såklart) är kärleksört. Banne mig en av de fulaste plantorna som finns. Urk. Men jag har utrotat dem här hos mig i alla fall.


Lille Baltis håller mig sällskap i soffan om kvällarna. I en soffa för fyra pers tar han upp platsen för tre. Men det är ok för jag sitter och broderar klart min julgransmatta. Nästan färdig!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar