30 oktober 2012

Helgen

I fredags åkte jag till Svedala för att träffa P och lilla hjärtat Manfred! Mys på avstånd då han är extremt mammig just nu <3 nbsp="nbsp">

Fre-sön var det mässan Älska Mat & Vin på Slagthuset!


Intäkterna från maten som såldes av Svenska Kockars Förening gick oavkortat till Skåne Stadsmission. Så en hörna i deras monter var avsatt till en volontär från Skåne Stadsmission för att svara på frågor och få besökare att bli frukostfaddrar! I lördags var det jag som stod där : ) men jag är verkligen ingen säljare i den bemärkelsen "pracka på folk grejer". Jag väntade tills jag såg att någon visade intresse genom att ställa en fråga eller titta lite längre och kanske läsa vad det stod på skylten/väggen bakom mig. Att gå fram till folk och börja berätta om Stadsmissionen känns bara totalt fel och att bjuda in sig själv i en grupp som saknar intresse av ens sällskap är helt otänkbart. Så att sälja ett budskap till intresserade är jättekul. Att sälja som en telefonförsäljare på stan är pinsamt.

Innan passet började gick jag runt en timme själv som besökare på mässan. Kom fram till att jag aldrig skulle betala 150 kr i inträde för det som fanns där. Provsmakade lite bröd och ost och choklad men priserna var hutlösa på varorna. Visst visst ekologiskt närproducerat fairtrade bl.a. Bl.a. men det kan man få till lägre pris på andra ställen. Jag skulle aldrig köpa ett bröd för 50-60 spänn eller 100 g choklad för samma pris. Galet.

Nappade däremot på en prenumeration på magasinet Skåne som jag verkligen gillar. Sex nr för 100 kr istället för 300 kr vilket är ord.pris. Mycket nöjd.

I övrigt var det nog den längsta dagen på mycket mycket länge. Ville liksom aaaldrig ta slut. Sex timmar i dåliga skor på hårt stengolv utan paus. Med folk som var där för att frossa i god mat och just den dagen inte ville höra på någon som berättade om människor som behöver andras hjälp för att överhuvudtaget få mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar