29 april 2013

Träningsvääärk



Hela helgen gick åt till att få krattat gräsmatta. Hann inte hela men 2/3 är bättre än ingenting! I alla fall när man pratar om ett par tusen kvadrat : )

Det ser ju så mycket finare ut, dessutom mår gräsklipparen bättre av att slippa grenar och kottar och sten som mullvadarna snällt flyttat till ytan.

Förra året var jag lat och kom inte igång med att kratta förrän gräset börjat växa och det lovade jag mig själv att aldrig göra om! Kommer hem på fredag igen så då är det bara att fortsätta. Känns ordentligt i armarna och baksida lår av att först kratta och sedan släpa ut möget i skogen. Men tjusigt blir det!

Mycket lättare att rensa för maskrosplantorna också, de brukar blomma fint hos grannen i mitten av maj. Mycket jobb om man har skogstomt!


Baltis fick roa sig med tuggben och några märgben när han såg uttråkad ut. Mest nöjd var han ändå om han fick ligga precis intill där jag krattade. Helst där jag precis skulle kratta : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar