14 april 2013

Manfredhelg


I fredags kom Patricia och Manfred för weekend på landet!


Eftersom Manfred sover dåligt borta och jag ogärna vaknar i onödan innebar det att jag fick röja så gäststugan blev beboelig igen. Ingen har ju sovit där på typ tre år så jag har använt det som dump/förråd för allt som används men inte får plats i hus som saknar både vind och källare för förvaring. Kändes lite småmysigt att sova där men vad jag inte räknat med var att få en allergisk reaktion av att röja. Textilier samlar kvalster vilket jag inte tål och alla jackor och handdukar och täcken som skulle vikas och stoppas undan gjorde mig rejält sjuk. Hela lördagen gick i snuvans och trötthetens tecken tyvärr vilket gjorde att jag bara ville krypa in i ett hörn och sova bort helgen. Idag var det bättre men det hjälpte ju knappast eftersom de körde strax efter lunch!

Igår var vi en tur i K-stad och gick i affärer och sen fick Manfred upptäcka hur förtjust han är i hästar när jag tog en ridtur på kvällen! Även idag blev det ridtur med dressyr i hage så han fick fjärilar i magen när hästen galopperade emot honom!

Om en vecka fyller han ett år och till min besvikelse var det bara mamma som gällde. Idag fick jag sitta och leka bredvid honom utan att han började gallskrika efter mamma... Vi har väl träffats varje månad nästan men det är väl för lite för att han ska känna igen mig. Får se fram emot när han blir lite äldre.

När jag fixade stallet ikväll kom Lina och Johan förbi och jag fick gosa lite med mitt andra fadderbarn Moa. Får passa på att vara nära tills hon också kommer in i den åldern att bara folk hon träffar jätteofta duger ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar